
CONVOCATORIA AUDIOVISUAL 8M
El Dia Internacional de la Dona està lligat al moviment obrer i als partits socialistes dels Estats Units i Europa, que lluitava pel sufragi femení, que no van aconseguir fins al 1920, i rebutjava l’esclavitud sexual.
L’any 1910 a la II Conferència Internacional de Dones Socialistes, a Copenhague, més d’un milió de dones hi va participar, reclamant a més del dret a votar i a ocupar càrrecs públics, el dret a treballar, a l’ensenyament vocacional i la fi de la discriminació laboral.
En el sector de l’audiovisual, les discriminacions i escletxes per raons de gènere continúen ben paleses més d’un segle després.
Segons un estudi de fa pocs anys de recerca universitària a Catalunya, la presència de dones cineastes que treballaven en els diversos àmbits del sector rondava el 17%, incloent-hi àrees com la perruqueria, el maquillatge o el vestuari, més estereotipadament femenines, i totes les escales salarials.
Un altre fet significatiu que destacava la investigació és que les dones tenen menys presència al món del cinema, darrere les càmeres, malgrat que entre els estudiants de carreres audiovisuals i cinematogràfiques hi ha paritat. On són doncs aquestes dones?
Segons aquest estudi, el percentatge de la presència de les dones en l’audiovisual estava al voltant de 44% a la direcció artística, 25% al muntatge, 24% a la producció, 19% a la direcció i 12% als guions. En tasques relacionades amb la fotografia el percentatge baixava fins al 9%, i amb el so fins al 7%.
Des de La Veïnal volem oferir pel 8M un espai on visibilitzar totes aquelles creacions realitzades per dones a la ciutat de Barcelona. Reivindicació, poesia, documental, ficció, videoart… Qualsevol format d’autoria femenina serà benvingut.
Comparteix la teva creativitat a la nostra xarxa de televisió comunitària i capgirem entre totes les xifres, mostrant tot el potencial femení en el camp de l’audiovisual.
Per una Veïnal feminista!
RECEPCIÓ DE CONTINGUTS
🗓️ Fins al 5 de març
🔗 https://bit.ly/34JlTin
*Dades estretes de les anàlisis de tres grups de recerca de la Universitat de Vic Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) dins una línia de recerca dedicada a la relació entre la dona i el cinema.