28 des. 2021

EINESS 2021 en obert

El cicle EinESS publica en obert les dotze activitats realitzades dins l’edició de 2021

La segona edició d’EinESS ha tornat a posar sobre la taula les potencialitats de les arts i la cultura digital, posant l’ètica, els feminismes i les condicions dignes per a les creadores al centre del debat.

Ara obertes a través del web www.einess.cat, les activitats han reunit a 25 artistes, professionals i creadores. Amb voluntat descentralitzadora l’edició d’enguany s’ha celebrat en format presencial al llarg dels mesos d’octubre i novembre de 2021. Ha tingut diferents seus entre Barcelona, Girona i Berga i s’ha articulat a través de 12 activitats repartides entre converses, formacions i activitats escèniques.

El cicle virtual es caracteritza per donar a conèixer projectes, plataformes, metodologies i tecnologies de cultura digital oberta i lliure d’alt valor per a entorns culturals a l’economia social i solidària (ESS). Amb l’objectiu de promocionar i difondre tecnologies, serveis, metodologies i bones pràctiques per a ecosistemes culturals i sectors socials, EinESS concentra un conjunt de propostes que hibriden xerrades, mostres, taules rodones, tallers, demos i accions artístiques.

CONVERSES: un espai de reflexió sobre el futur de la cultura digital.

Els quatre eixos articuladors del programa: reptes de la cultura, model cultural de proximitat i noves formes de co-producció; propostes de política cultural, internet i treball en xarxa han estat el punt de partida dels debats.

https://einess.cat/index.html#dialegs

FORMACIONS: aprenentatge entre iguals i compartició de coneixements.

El programa de formacions d’aquesta segona edició ha consistit en un seguit de trobades participatives en línia adreçades a professionals del sector cultural. Cinc dones actives i punteres en el món de la cultura digital han impartit cinc sessions monogràfiques on comparteixen, cada una des de la seva especialitat, les metodologies, experiències, tecnologies i les eines amb què treballen.

https://einess.cat/index.html#formacions

ACTUACIONS ESCÈNIQUES: Noves maneres de viure i crear cultura.

El cicle va finalitzar amb les cinc actuacions d’arts escèniques, produïdes sota els principis ètics i de dignificació del treball de les artistes que propugna EinESS.

https://einess.cat/index.html#esceniques